Op verkenning - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Michelle Herk - WaarBenJij.nu Op verkenning - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Michelle Herk - WaarBenJij.nu

Op verkenning

Door: Mies

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 December 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Zo gezegd, zo gedaan, gisteravond zijn we gaan wandelen over de Mailioboro. We hadden allemaal erg honger dus zijn we bij de eerste de beste (eetbare) gelegenheid gestopt om te eten, jawel: MacDonalds. Schaam schaam! Hier zaten aan de tafel naast ons 5 Indonesiërs te eten en ik zag in mijn ooghoeken dat ze een foto aan het maken waren. Mijn (on)logische reactie: ik draai me om, kijk naar de camera, glimlach even en steek mijn duim op. Dit had ik beter niet kunnen doen! Toen wilde ze samen op de foto, één voor één.. En mijn McChickenSpicy maar wachten..

Na deze 'moment of fame' zijn we weer verder gegaan. Na ongeveer een half uurtje kwamen we aan bij Café Bintang, waar we lekker geproost hebben op het weekend. Bij vertrek hoorden we dat er later die avond een livebandje zou komen. We hebben gezegd dat we er over na zouden denken om terug te komen, maar die keuze was natuurlijk al snel gemaakt! Na wederom een half uurtje gelopen te hebben kwamen we aan bij een minifestival van een kleinkunstacademie hier in Yogya. Aan de ene kant van de straat waren er twee verschillende groepen aan het dansen op straat, wat eindigde in een soort flashmob en aan de andere kant van de straat was er een bandje aan het spelen. Toen we hier aankwamen wisten we niet wat ons overkwam. We werden van alle kanten gefotografeerd en hoe meer mensen er met ons op de foto gingen hoe meer mensen ook wilden. Op een gegeven moment konden we onze lach niet meer inhouden en zijn we maar snel verder gelopen! De straten waren erg druk met mensen en vooral ook verkeer. Ongelijk hoeveel verkeer dat er is! Geduld wordt zeker op prijs gesteld!
En verassend genoeg, we zijn als afsluiter van de avond nog even terug gegaan naar Café Bintang.

Heerlijk geslapen de eerste nacht in het huis, maar helaas overhit wakker geworden: airco kapot! Maar meteen eventjes doorgegeven en de makelaar was al op komst. Toen we beneden kwamen lag er wederom ontbijt voor ons klaar, en toen ik de afwas wilde doen werd dit uit mijn handen genomen, wat een service! Ook zijn de brommers vanochtend geleverd. Wegens een flinke plensbui (ja, ook die zijn hier aanwezig) hebben we eerst een film gekeken en vervolgens onze spullen gepakt om te gaan touren met de brommers. Onderweg enorm veel armoede, maar ook veel luxe gezien. Van krotjes tot luxe bungalows. Ongelofelijk wat een verschil er in de wereld is. En niet alleen in de wereld, zelfs in dezelfde straat! Echt indrukwekkend..

We zijn gestopt bij een restaurantje waar we lekker Nasi Goreng met garnalen en ketjap sambal hebben gegeten. Ik hoef jullie denk ik niet te vertellen hoe dit heeft gesmaakt .. ?
Toen we klaar waren met eten trok een geluid onze aandacht. Toen we zijn gaan kijken zagen we een aapje die met een ketting om zijn nek steeds op een stepje heen en weer getrokken werd. SU-PER zielig. En daar kwamen ze nog geld voor vragen ook, mafkezen! Snel weggegaan dus.
Volgende stop: winkelcentrum.
Ik heb mijn portemonnee goed bijgehouden! Niet voor anderen, maar voor mezelf! Zoveel leuke dingetjes! Hebben hebben hebben! En dan te bedenken dat ik eigenlijk echt een hekel heb aan shoppen.

Afijn! Tijd om naar huis te gaan, met Mies als navigator. Slechts 1 keer fout gereden, dus jullie kunnen trots op mij zijn =D!

Thuis aangekomen vertelde Indra ons dat de airco morgen pas gemaakt kan worden. Gevolg: Upgrade voor Alan en Mies! Yes!
Ook vroeg Indra ons of we misschien korting wilde op ons verblijf (..??). Dit namen wij natuurlijk erg ter harte en zijn meteen gaan discussiëren over een schappelijke prijs, want we willen deze lieve mensen natuurlijk niet teleurstellen! Ons aanbod werd direct aangenomen en we betalen nu per persoon 30euro minder.

Morgen is onze eerste stagedag bij Anak Wayang Indonesia. Echt spannend. Al zal het in het begin voornamelijk kennismaking zijn, ik weet nog steeds niet voor 100% wat mij te wachten staat! Nu fijn slapen dus, morgen weer fit!

Gegroet!

Oh en trouwens, thanks voor jullie berichtjes! Super leuk om die te lezen! Ook fijn als jullie een belangrijke-gebeurtenis-update doen zodat ik niet 5 weken Valkenswaard mis =D! XXXX


  • 16 December 2012 - 20:18

    Papa:

    hey lieverd,

    gaaf verhaal.
    Als je thuis komt mag je ook samen met mij op de foto...........
    Heel vervelend dat je de afwas niet mag doen, al ben je dat natuurlijk wel gewend van thuis.
    Ook heel rot dat je nu nog minder mag betalen voor je riante onderkomen. Ik zal mijn wensenlijst voor de souvenirs aanpassen...........

    Hier nog steeds alles goed, alleen moeten we wel snel zijn als we een keer met Sjillie willen knuffelen. Die is constant bezet.

    Gr en zweet ze(zolang de airco het nog niet doet)

    X, Pap


  • 16 December 2012 - 20:42

    Mams:

    He Pies,

    had gezegd dat ik mogelijk pas morgen zou lezen en reageren..maar als pap de laptop toch klaar heeft staan, kan ik net zo goed direct jouw belevingen en mijn reactie afwerken..klus geklaard..

    mooi om te lezen dat je eindelijk naar uitstraling erkend wordt. Heb altijd al gezegd dat dat niet helemaal naar waarde wordt ingeschat. Jammer dat je daarvoor zo ver moet reizen....

    lijkt me idd een hele ervaring om daar rond te lopen en zoveel uiterste te zien. Moet je toch ook maar kunnen plaatsen. Ik hoop, zoals eerder besproken in mijn apps, dat ook je stage periode je gaat bieden wat je ervan verwacht..spannend hoor.
    Morgen de eerste dag en als zal blijken dat ook dat nog positief kan bijdragen aan je reis, dan kan het helemaal niet meer stuk meis..,

    Zo, jij slaapt inmiddels allang, jullie zijn tenslotte zo'n 6 uur verder, maar morgen heb ook jij weer wat om terug te lezen, alvorens je verder gaat aan het schrijven van je reisverslag. Hier gaat alles als vanouds, niets gruwelijks te meldden. Hoop dat het zo blijft...hahahaha

    Geniet geniet geniet, en maak er iets van om nooooooit te vergeten!!

    Mis je en stuur je max kusjes en knuffels,

    lieve groetjes, mamsie

  • 18 December 2012 - 09:03

    Evy:

    Hee prullie mullie!
    Zo te zien gaat daar alles zoals t zou moeten gaan, fijn om te horen!
    Ook heel erg naar je zin gelukkig! Wat volledig te snappen is dat je iedereen hier zo mist. Vooral je familie!
    (Daar denk je waarschijnlijk nog geen minuut aan haha)
    Waarom willen ze zo graag met jullie op de foto? Omdat jullie zo groot zijn of zo mooi? ;)
    Gok beide!
    Heel veel succes bij je stage verder en ik blijf je volgen! Ik ben FAN!
    Veel plezier nog pop!
    Dikke kus eef

  • 18 December 2012 - 15:37

    Wendy:

    Hee Miesje!!
    Blijft super om die verhalen van je te lezen (al is dit pas je tweede...)
    Vandaag heb ik Mexx even aan jullie mam geshowd, Jack & Jill natuurlijk helemaal gek! Boes was op slag verliefd (jullie mam trouwens ook) en Beer moest er niet zoveel van hebben.
    Mexx was niet zo onder de indruk, die was ook al bij Amber & Weasle geweest en ze was eigenlijk voornamelijk moe ;-)
    Wat een hufter van dat aapje trouwens! Ik werd al kwaad toen ik het las, en helemaal toen ik de foto zag!
    Rob zat net je verslag te lezen maar hij werd ook kwaad. En niet om dat aapje, maar om je Spicy McChicken en je Ketjap Sambal... Laat 'm dat maar allemaal niet meer lezen dus ;-)
    Verder gebeurt hier weinig boeiends, het is nog steeds regenachtig en 8 graden (boeee!)

    Succes met je stage en tot je nieuwe verslag!
    Veel liefs,
    Wen & Rob (& Zinz en Mexx)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Stage in Indonesië, Yogyakarta Project: Anak Wayang Indonsia Guesthouse: Tegal Panggung Guesthouse

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 6389

Voorgaande reizen:

13 December 2012 - 17 Januari 2013

Indonesië stage

Landen bezocht: