Perfecte afsluiting 2012 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Michelle Herk - WaarBenJij.nu Perfecte afsluiting 2012 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Michelle Herk - WaarBenJij.nu

Perfecte afsluiting 2012

Door: Mies

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 Januari 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Slechts één weekend niet geschreven, en toch zoveel meegemaakt dat ik hoop dat jullie halverwege mijn verhaal niet afhaken haha =D!
Hier mijn zo goed mogelijk samengevatte verhaal:

Zaterdagochtend hebben we onze tassen gepakt en zijn we op de brommer gestapt richting Magelang, de plaats waar oma vroeger woonde. Echt spannend vond ik het! Ik had van oma te horen gekregen over een militair huis waar ze dichtbij woonde, en op internet zag ik dat deze er nog steeds zou zijn!
We reden in één keer goed en na één uurtje waren we toch echt in Magelang! Veel groener dan Yogya, minder verkeer en het is er veel koeler. Een fijn gevoel kreeg ik ervan! We gingen direct op zoek naar een slaapplaats, maar dit viel erg tegen. Het was vakantie EN weekend, dus alle hotels zaten vol. Na flink wat zoeken hadden we eindelijk een hotel gevonden waar nog plaats was, fiuuw! En een VIP-kamer nog wel voor maar 13euro! Toen we enkel boven kwamen zagen we dat er geen douche aanwezig was en de bedden waren van steen.. Maargoed, even slikken en weer doorgaan, ik was tenslotte in Magelang, dit was mijn droom, mijn missie!
Onze tassen dus gedropt en snel naar de Alun-Alun gereden (het centrale plein). Hier aangekomen aan iedereen gevraagd waar het militaire hospitaal was. Iedereen wees natuurlijk een andere kant op, en we hebben afstanden gehoord, variërend van 2 tot 20 kilometer. TOP! Toen we eindelijk politieagenten zagen staan vroegen wij het hun nogmaals. Ook zij leken het niet echt te begrijpen, tot ik een foto liet zien die ik de vorige dag gemaakt had van mijn googlevondst. Nu werd het ineens allemaal duidelijk.. Een taxi moesten we nemen! 10 km was het. Taxi voor ons gebeld (ja: de politie belde de taxi voor ons), ondertussen een heeerlijke maïskolf gegeten bij een wandelend kraampje en vervolgens in de taxi gestapt. Wat een grap deze taxi. Het was een minibusje waar de deur gewoon open stond. En wij waren natuurlijk niet de enige die erin zaten. Met chauff erbij waren er welgeteld 16 mensen aanwezig hahaha!
Uiteindelijk waren we er dan (na een half uur) toch. Ik herkende het gebouw niet direct van de foto van vroeger, maar na te letten op details was het 'm dit toch echt! Helaas was het al donker toen we aankwamen, maar dit kon de pret van mij echt niet derven, geluk ten TOP!! We kregen van een militair een uitgebreide rondleiding en hij liet ons alles zien wat nog in originele staat was, perfect! Na dit avontuur weer een taxi terug gepakt.. Deze deed er gek genoeg maar 3 minuten over om ons weer bij de Alun-Alun af te zetten.. HUH?
Bij de Alun-alun 'snel' wat gegeten en terug naar het hotel gegaan, op tijd naar bed!

Zondag vertrokken we om 7 uur 's ochtends naar de Borobudur, een erg bekende en grote Boeddhistische tempel. We hadden wel verwacht dat het druk zou zijn maar ZO druk.. Wat een toeristische trekpleister! Echt een mooie tempel om te zien, en ben blij dat ik er geweest ben. Maar de drukte, zeker nu met de vakantie, was niet te doen voor ons Nederlanders Iedere stap die we zetten en iedere foto die we maakten zorgde voor minimaal 10 mensen die met ons op de foto wilde. Het was ook nog eens ongelofelijk heet op dit grote stenen gebouw, dus na een tijdje toch nee gezegd! Top cursus assertiviteit! Na dit bezoek zijn we op de brommer gestapt en hebben we ons Magelang avontuur afgesloten.
Thuis aangekomen was ik niet helemaal fit en ben ik op tijd naar bed gegaan. Want Maandag stonden er weer nieuwe dingen op de planning!

Gister vertrokken we rond half 10 naar de Goa Pindul. De Goa Pindul zijn de druipsteengrotten van Indonesië, met de derde grootste stalactieten van de wereld. We hebben ongeveer 2,5 uur gereden, met een prachtig uitzicht over Yogya, vanuit de bergen onderweg. Wauw wat was dit mooi! Eenmaal aangekomen kregen we een reddingsvest en een rubberen band, en samen met de gids (Bennie) gingen we te water. Eerst kregen we te horen dat we geen dirty talk mochten hebben in de grotten omdat de geest van de koning hier nog zou slapen, en we mochten de vleermuizen niet storen. Onze banden werden aan elkaar gekoppeld en zo werden we door de grotten getrokken. Hier was het echt super donker en als Bennie met zijn zaklamp scheen zag je overal vleermuizen hangen. Toch geen seconde bang geweest, begint echt te wennen al die beesten! Ik heb een druipsteen aangeraakt die vrouwen geluk brengt. Ben benieuwd!
Na afloop hebben we ons omgekleed en zijn we op de brommer weer verder gereden naar de Sri Gethuk. Dit zijn watervallen. Halverwege de rit zijn we gestopt bij een soort theaterstuk met Wayangpoppen en traditionele muziek, waar we toevallig langskwamen. Hier werden we direct super hartelijk ontvangen en we kregen thee. Na een kwartiertje hebben we bedankt, zijn we opgestapt en verder gereden. Bij de Sri Gethuk was een enorm mooi uitzicht. Palmbomen, rijstvelden en een goed stromende rivier, echt wauw! via smalle, stijle en super gladde paden klommen we richting de waterval, wat een enorm zware klus!! Eenmaal bij de waterval hebben we een kwartier lang genoten van het uitzicht en even lekker uitgerust. Bestemming bereikt!!
Vervolgens onze weg weer helemaal teruggeklommen, en halverwegen afgesneden via de rijsvelden hihi! Eenmaal terug op de scooter hadden we wederom een flinke plensbui te pakken. Na anderhalf uur rijden kwamen we dan ook kletsnat, besmeurd met modder, uitgeput en uitgehongerd aan bij ons gasthuis, toen we de tafel mooi ingedekt zagen staan inclusief heerlijk diner. De mama van Indra had voor ons en hun familie een oudjaarsavond-diner gemaakt. Dit kwam echt als geroepen.
We hebben nog nooit zo snel gedoucht, en zijn zo snel mogelijk aangesloten. Jummie!
Na het eten zijn we ons klaar gaan maken voor Nieuwjaar. Om half 11 vertrokken we richting de Malioboro. Helaas waren onze stamkroegen Lucifer en Bintang gesloten (OP NIEUWJAARSAVOND??!!) en hebben we uit noodzaak in één of hippietent het jaar doorgedaan, om vervolgens door te gaan naar een discotheek bij een hotel in de buurt, om daar gezellig met zn 4 nieuwjaar te vieren. Na hier gezellig 1 januari ingeluid te hebben, zijn we (al) om half 4 KAPOT van onze avonturen naar huis afgedwaald. Wat heb ik lekker geslapen..

Goed, dit was 'm dan! Viel mee he =D?
Ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling gehad heeft! En dat 2013 iedereen veel geluk mag brengen!!

Love x


  • 01 Januari 2013 - 13:25

    Petrie:

    GELUKKIG NIEUWJAAR MIESJE !

  • 01 Januari 2013 - 21:56

    Lian:

    Hey Michelle,
    Idd een perfecte afsluiting van 2012!
    Ik vind het leuk om je verhalen te lezen, pff wat een mooie ervaringen!
    De allerbeste wensen voor 2013 en nog een paar weekjes genieten!

    Groetjes lian xxx

  • 02 Januari 2013 - 13:09

    Michelle Van Herk:

    Thanks! Wat lief van jullie! Jij ook gelukkig nieuwjaar tante Peet!
    Leuk je reactie Lian! Jullie ook de beste wensen voor 2013! En dat genieten gaat wel goedkomen hihi!

  • 03 Januari 2013 - 15:42

    Wendy:

    Hee Miesje,

    Wat jammer dat het al donker was toen je in Magelang kwam! Desalniettemin zijn de foto's super en de ervaring waarschijnlijk nog veel mooier! Je bent er in elk geval geweest, hebt het met je eigen ogen gezin en met je eigen voeten gelopen door de straten waar oma vroeger liep..
    Ik heb altijd al geweten dat ik ooit eens naar Indonesië wil, maar na al je verhalen weet ik het nóg zekerder!
    De tempel en de druipsteengrotten klinken super! (ondanks dat ik dus écht geen vleermuizenfan ben haha)

    Onze oudjaarsavond was heel gezellig, we vierden het bij ons, en ons pap en mam, Gaby en de zus en zwager van Rob kwamen, dus we hebben gezellig wat gedronken, iets of wat te veel maar dat hoort erbij haha, een oliebolletje gegeten en een spelletje gedaan (dezelfde als kerstavond want die had ik geleend van jullie pap en mam). Ik had nog die kipsalade in witlof gemaakt (jummie jummie!) en verder gewoon gezellig geklets en hapjes gegeten (en had ik al gezegd dat we ook hadden gedronken?)
    Was wel raar dat Evy er niet bij was, die was bij Dillon in Zeeland, volgens mij het eerste jaar dat we niet met z'n 5en bij elkaar waren..
    Zal bij jullie thuis ook wel raar geweest zijn :) Maar ja, we worden allemaal ouder en gaan langzamerhand zo'n beetje onze eigen wegen (al ligt jouw weg wel heeeuuuul ver weg haha) dus dat zal nog wel vaker voorkomen.
    Je cadeautje is nog niet binnen, maar die zal vandaag of morgen wel op de deurmat vallen, en dan is het afwachten tot je terug komt!

    Ben benieuwd naar je volgende verslag! Tot snel Xx

  • 04 Januari 2013 - 11:25

    Papa:

    Hallo Mies,

    ik mag wel zeggen dat je de vrije dagen optimaal hebt gebruikt.
    Zoveel dingen gedaan en gezien in zo'n korte tijd.
    Als ik de foto's bekijk zie ik je stralen en dat doet me goed.
    Ik hoop dat dit ook de komende weken zo blijft als je je maximaal in gaat zetten voor de kinderen daar.
    Ben dan ook erg benieuwd naar je eerste ervaringen hiermee.
    Denkend aan je collega-studenten in Nepal, heb je het volgens mij nog niet zo slecht getroffen met dit project.
    Hier gaat het allemaal prima. Het schilderen en texen zit er op en de nieuwe inrichting is echt een verbetering.
    Jack en Jills hebben het goed gedaan. Ze zaten wel af en toe onder de verf, maar tijdens het werken hebben we er nauwelijks last van gehad.

    Alles is dus klaar als je terugkomt, dus hier kun je weer tot rust komen...............

    Liefs en een dikke X, Papa

  • 10 Januari 2013 - 12:29

    Mams:

    He miesje,

    Allereerst een HHHHHHHHHEEEEEELLLLLLLL gelukkig nieuw jaar en dat het je maar alle geluk en gezondheid mag brengen!!!

    Ook al schreef je in eerdere berichten je beleving van kerst in het buitenland en het mogelijke gemis van je familie, lijkt het me toch een enorme ervaring om juist die dagen een keer op zo'n manier mee te mogen maken..
    Net als pap al zei, wat een ervaringen binnen enkele dagen. Je hebt inderdaad je vakantie dagen wel heel goed weten te benutten.
    ben echt benieuwd naar alle foto's straks op een rijtje...moet overweldigend zijn!

    Hier is ook alles goed gegaan met oud en nieuw. We hebben het heel gezellig gehad bij Marita. De babies hadden we aan oma ricky gegeven voor de nacht. En grappig als altijd, werd oma s'nachts wakker van een warme buik. Bleek dat jouw meisje op bed was gesprongen, onder de dekens was gekropen om zich vervolgens tegen de warme buik van oma te verschansen....Herkenbaar?
    Eigenlijk zouden wij ze s'nachts ophalen, maar toen we oma belden, waren ze zo lief, dat oma ze maar heeft laten overnachten...De hartendiefjes hebben inmiddels ook daar toegeslagen!
    Terugkijkend is de tijd eigenlijk wel gevlogen hoor, mede denk ik door de drukte hier in huis. Toch lijkt het ook wel of je al maanden weg bent, en ben ik stiekem wel heeeeel blij dat je vandaag over een week alweer land in Brussel. "Dat betekent dat jij over 5 dagen alweer langzaam aan de terugreis begint..

    Uit je verhalen op te maken heb je je dagen tot nu toe goed gepland en heb je alles gedaan wat op je wensenlijst stond. Ik vond het eigenlijk ook wel mooi om te horen dat je, ondanks het feit dat je daar voor je school naartoe bent gegaan, voor je gevoel je taak erop zat nadat je magelang hebt bezocht...Eigenlijk toch een dubbele missie, en hopelijk na afloop, beiden geslaagd.

    Ik hoop dat je in je laatste week, ook nog een goed gevoel over kunt houden aan je stage momenten..
    Altijd mooi als je daar je steentje bij hebt kunnen dragen aan alle ellende en de opvang van de arme kleine en daarnaast jeugdige kinderen..

    Ik hoor dat je zondag een afscheidsfeestje hebt met de rest van de crew..Heel veel plezier daar(ook al moeten jullie het achteraf zelf organiseren HIHIHI)

    Veel liefs, geniet geniet geniet nog ff en een heeeeele dikke knuffel oma !!
    let goed op jezelf,

    dikke X, mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Stage in Indonesië, Yogyakarta Project: Anak Wayang Indonsia Guesthouse: Tegal Panggung Guesthouse

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6391

Voorgaande reizen:

13 December 2012 - 17 Januari 2013

Indonesië stage

Landen bezocht: