Het begin van de vakantie - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Michelle Herk - WaarBenJij.nu Het begin van de vakantie - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Michelle Herk - WaarBenJij.nu

Het begin van de vakantie

Door: Mies

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 December 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Het is vrijdag 21 december geweest en we leven nog steeds!
Ik tenminste hier in Indonesië.. Ik hoop niet dat als ik thuis kom heel Nederland plat ligt.. Maar in ieder geval niet de héle wereld is vergaan!

Hier dan maar weer een kleine update:
Woensdag hebben we voornamelijk tijd besteed aan de laatste dag stage voor de vakantie. We zijn naar AWI gegaan en hebben hier levend ganzenbord gespeeld met de kleine schattige meisjes (goed voor het leren tellen in Indonesisch), en we hebben met een bal gespeeld. Daarna zijn we met een paar mensen van de staf van AWI naar een originele batikshop gegaan. Deze zijn er wel meer hier in Indonesië, maar de vraag is of dit dan wel echt handgemaakt is, aangezien je hier echt een bodemprijsje voor betaald en je er overal mee doodgegooid wordt! We zagen hier ook voor het eerst real life hoe de batikkunst wordt uitgevoerd. Wat een uithoudingsvermogen die vrouwen! Iedere dag op dezelfde vierkante meter op de grond zitten. Wat een geduld..
's Avonds zijn we wat gaan eten en ben ik op tijd naar bed gegaan.

Next day, donderdag! Dit was onze eerste dag van onze vakantie. We hebben hier goed gebruik van gemaakt en dus lekker uitgeslapen. We waren allemaal nog moe van de hele lange reis en vooral ook de warmte maakt veel indruk. Rond 2 uur half 3 zijn we samen met Indra, onze huisvriend, op de brommer gestapt en hij heeft ons een ENORM winkelcentrum laten zien op 10 minuutjes rijden afstand. Dit is zeg maar de Heuvelgalerie maar dan 10x zo groot en 4 verdiepingen. Hier hebben we dan ook redelijk wat tijd doorgebracht. Helemaal boven aangekomen hebben we bij een pannekoekrestaurantje gegeten. Op mijn bord: Pannekoek met appel met een bolletje vanille-ijs. Jummiiieeeee!!
Daarna heeft Indra ons nog een bioscoop laten zien. Erg groot en mooi, vergelijkbaar met de Pathé! Raar om te zien dat er zo veel luxe is, dat is niet echt wat je verwacht als je continu tussen de Kampongs heen en weer reist.
's Avonds zijn we op zoek gegaan naar een winkel waar Alan en ik onze waaiers gekocht hadden, want zelfs de jongens zijn overgestapt! Is ook niet te doen in deze hitte! Vervolgens zijn we onderweg gestopt bij een restaurantje, ik moet gewoon wéér lachen als ik eraan denk. Vrij nieuw, alles nog mooi en schoon. Maar he-le-maal leeg. Toen we binnenstapte leek het alsof het personeel schrok dat er iemand binnenkwam. We bestelde één voor één wat we graag wilden van de kaart. Helaas bleken ze dit geen van allen te hebben. Toen we vroegen wat ze wel hadden kwamen we uit op: Alle 4 een shake van meloenen, alle 4 pisang goreng als voorgerecht en alle 4 kip saté als hoofdgerecht.. Hahaha !!
Vervolgens zijn we een drankje gaan doen bij Reggaenight in de Bintang en zijn we op zoek gegaan naar een massagesalon. Eenmaal de juiste gevonden te hebben moesten we wachten op een bank en we kregen vieze gemberthee. Het was één gangetje met aan beide kanten gordijnen en afgezonderde massagetafels. Af en toe hoorde je mensen snurken. Na ongeveer een half uur was ik dan eindelijk aan de beurt. Ik heb echt heeeeerlijk genoten! Ik voel me wel schuldig tegenover de mensen die op dat moment hard aan het werk waren.. Maar troost je, ik heb zeker een minuut aan jullie gedacht!
Daarna natuurlijk geslapen als een roosje =D!

Gister hadden we het waterkasteel op de planning, maar helaas bleek deze bij aankomst gesloten te zijn. Plannen dus omgegooid: We hebben een rondje gedaan op de kermis. Gek genoeg leek deze helemaal verlaten. Attracties draaiden niet en kraampjes waren niet volledig uitgestald. Aan het begin van de kermis was een grote opzet gemaakt voor een soort bijeenkomst. We vroegen of dit een bruiloft was, maar dit bleek te zijn voor de opening van de kermis door de Sultan. Dit zou om 4 uur zijn. (Misschien dat het daarom zo leeg was..?)
We hebben toen even een kijkje genomen bij een batikschooltje/gallerij en zijn vervolgens gaan eten. Rick mocht zijn eigen vis uitkiezen uit een aquarium, die ze vervolgens voor hem zouden gaan roosteren. Wat een ervaring! Zo leuk om deze dingen ooit in het echt te zien gebeuren!!
Na het eten zijn we gaan kijken bij de opening van de kermis door de Sultan (zie foto's en video). Het was een groot spektakel en er was enorm veel publiek op komen dagen. Een grote groep verklede indonesische artiesten voerde een dansvoorstelling op voor de Sultan en zij werden begeleid door een groep die traditionele muziek maakte. Zooo mooooi om te zien! Ook hebben we (denken we) de Sultan gezien! Maar helaas wees iedereen iemand anders aan hihi, we twijfelen of de mensen zelf wel weten wie het nou werkelijk was!

Gisteravond zijn we een kijkje gaan nemen bij een ander barretje: Lucifer. Hier was het R&B night. Ze speelden allemaal nummers van Neyo, Akon, Rihanna etc. Voor degene die mij niet kennen, echt mijn muziek!. Het was echt super gezellig!! Op een gegeven moment kwam een gekke lokale vrouw mij halen om te dansen. Op de één of andere manier wist ze heel de zaak mee te krijgen. Al met al, allemaal een SUPERavond gehad dus!

Vandaag gaan we met de kindjes uit een Kampong naar de Merapi, de meest actieve vulkaan ter wereld. Ben benieuwd!!!

Love x

  • 25 December 2012 - 13:45

    Papa:

    Hallo Mies,

    Mooi om te lezen hoe jij heen en weer flitst tussen de armoe in de Kampongs en de luxe in je belevenissen in de stad en je guesthouse.
    Dat moet je elke keer toch maar weer kunnen plaatsen.
    Ik heb in elk geval wel de indruk dat je je aandacht goed verdeeld over deze 2 contrasten.
    Aan de ene kant je maximaal inzetten voor al die kinderen en daarnaast je vrije gebruiken om de prachtige dingen die dit land biedt op te snuiven.

    Ik kan dan ook alleen maar hopen dat dit zo de rest van je verblijf doorgaat.

    liefs, Papa

  • 10 Januari 2013 - 11:14

    Mams:

    He pieske,

    Allereerst mijn verontschuldiging voor mijn late reactie op je verhalen. Jij weet tuurlijk wel waarom. Daar heb ik een heel goede reden voor denk ik..en dat betekent dat jij iig bij thuiskomst lekker onderuit kunt gaan zitten en alles voor je gedaan is...

    Wat een verhalen allemaal..
    Dat is weer eens wat anders dan met mam 8 dagen lui op je bedje naast het zwembad liggen in Turkije en je alleen maar bezig te moeten houden met een goed boek en 5 keer per dag wat de snaaien....

    Geweldig he, al die ervaringen die je zomaar ff in 3 dagen op doet. Ik denk dat ondanks het feit dat je het in geuren en kleuren weet te beschrijven, je als je thuis komt na enkele weken nog steeds niet uit verteld bent!
    Ik ga gauw verder met het lezen van je volgende verhaal...
    dikke x en tot zo....

    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Stage in Indonesië, Yogyakarta Project: Anak Wayang Indonsia Guesthouse: Tegal Panggung Guesthouse

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6384

Voorgaande reizen:

13 December 2012 - 17 Januari 2013

Indonesië stage

Landen bezocht: